Same Day Delivery ideaal voor frozen food!

Luister
Uw gastheer
Dries de Gelder

Ik heb een enorme passie voor eCommerce. Ik volg zelf al jaren allerlei podcasts op het gebied van online marketing, eCommerce en SEO. Nu deel ik graag al deze kennis met jullie.

Same Day Delivery is een uitkomst voor veel webshops.

Wist je dat je met Same Day Delivery je conversie met 30% kan verhogen? Dat Same Day Delivery bijdraagt aan een veel betere retentie? Dat je met Same Day Delivery de cut-off tijd naar s’ochtends 11:00 kan verlengen?

Jan Wijn de CEO van Trunkrs vertelt er alles over in een telefoon gesprek met het eCommerce Café.

Graag wil ik mijn dank uitspreken aan onze sponsor voor het mede mogelijk maken van deze podcast. Deze podcast met ondernemer Jan Wijn wordt mede mogelijk gemaakt door Spotler. E-mail marketing automation speciaal voor webshops. Ga voor meer informatie over de mogelijkheden van Spotler naar spotler.com/ecommerce.

Wie is Jan Wijn?

NaamJan Wijn
Woonachtig: Apeldoorn Geboren: Den Haag
Gezin: Vrouw Denise, 1 zoontje
CEO: Trunkrs
Instagramhttp://www.instagram.nl/trunkrs
Linkedin: linkedin.com/trunkrs
Facebook: http://www.facebook.com/trunkrs
e-Mailmarketing: Mailchimp
Bezorger: Uiteraard Trunkrs (Same Day Delivery)
Keurmerk: Thuiswinkel.org

Hoe gaat Jan zelf om met het CoronaVirus?

Jan neemt thuis zijn verantwoordelijkheid. Want zijn vrouw werkt op Corona Afdeling in het ziekenhuis. Terwijl wij de podcast opnemen zijn de kinderen schoolwerk aan het maken.

Zijn vrouw komt wel vaak thuis. Het is tot nu toe nog allemaal prima geregeld. Maar het is wel aanpoten.

Wat is Trunkrs

Jan legt uit waar hij vandaan komt en wat Trunkrs in het kort is. Ze zijn in mei 2015 begonnen. Inmiddels is het een serieuze partij die wel van strategie gaande weg zijn geswitcht.

De laatste paar jaar zijn ze keer 4 gegaan. Inmiddels hebben ze ruim 100 klanten. Ze transporteren veel food. Ze hebben gezien dat food een enorm belangrijk element is van de omzet.

Trunkrs

Ideaal voor kleinere webshops


Veel webshops versturen de online bestellingen dezelfde dag tot 16:00. Om het simpele feit dat ze geen zin hebben om te wachten tot 01:00 s’nachts tot PostNL of een andere transporteur de pakketjes komt halen.

Maar als je Same Day Delivery doet dan kan je alle pakketjes meegeven rond lunchtijd en worden ze die avond nog bij de klant thuis gebracht.

30% meer conversie

Als je op jouw webshop vermeld dat je tot 23:59 kan bestellen en de goederen dan de volgende dag in huis hebt dan zal je omzet met 30% toenemen, dan als je dit aanbied tot 18:00.

Met Trunkrs kan je dus zelfs tot 11.59 in de ochtend aanbieden. Dan hebben ze de spullen nog steeds dezelfde avond in huis.

Besparen met Same Day Delivery

Naast dat je natuurlijk zo’n 30% meer omzet hebt kan je met Same Day Delivery ook heel veel besparen. Wat denk je van Support vragen. Bij Trunkrs merken ze hun klanten besparen op support.

Transport is geen kostenpost meer maar een marketing instrument

Jan Wijn (Trunkrs)

Same Day Delivery als Marketing instrument

Nog veel traditionele webshop eigenaren vinden transportkosten een kosten post. Maar Jan Wijn zit dit als een marketing instrument. Dus de kosten zouden verdeeld moeten worden tussen marketing en transport.

Als je jouw online bestelling met Trunkrs laat versturen weet de klant altijd waar en hoe laat het pakketje aankomt. Hiermee voorkom je support vragen en zorg je voor een enorm vertrouwen waardoor retentie aankopen weer gestimuleerd worden.

Ondertussen bouw je aan je merk en aan je merkbeleving. De levering moet echt een WOW moment zijn. Daar zorgen ze bij Trunkrs voor.

Leveringen ter bestrijding COVID-19

Bij Trunkrs leveren ze momenteel de pakketjes voor de deur af. Bellen aan stapt 2 meter naar achter, en vragen om de voornaam. In plaats van een handtekening vullen ze nu de voornaam van de afnemer.

Zij waren misschien wel de eerste die hier mee begonnen zijn. Via GPS zien ze natuurlijk precies waar de chauffeur is. Daarbij dragen ze handschoenen.

Bij Trunkrs is er nog nauwelijks iets te merken van ziekte verzuim vanwege COVID-19. Tot op heden nog geen berichten gekregen van besmette chauffeurs.

Gouden Tip voor eCommerce Ondernemers in deze tijden?

Meer een tip voor retailers. Misschien kan je nu vast bouwen aan een platform. Maar onderneem op die manier dat je na de Corona Crisis hier nog steeds gebruik van kan maken.

Focus je vooral op vast houden van groei.

Jan Wijn (Trunkrs)

Tips voor ondernemers die momenteel heel goed gaan?

Zorg voor voldoende voorraad, hou goed in de gaten wat grote transporteurs gaan doen want die lopen hier en daar enige vertraging op met het leveren. Dat is nu wat je juist niet wilt.

Het is een goed moment om met een extra partij zoals Trunkrs in zee te gaan. In deze drukke periode heb je een extra Pick-up moment en dat kan net wat druk van de ketel halen en daarbij kan je ook gelijk die extra service geven.

Vaste vragen rondje met Jan Wijn – Trunkrs

Hoe kunnen mensen je bereiken? Via de eCommerce Café Community, Linkedin, of via de website van Trunkrs
Hoeveel is genoeg?  Jan wordt daar niet door gedreven, Jan gaat voor blije klanten.
Wat is je favoriete podcast? Die heeft Paul nog niet. Paul verward Podcast met Vloggen. Even voorgesteld aan Lieke van der Plas
Wat is je laatst gelezen management boek? Scaling Up – Verne Harnisch
Welk boek moet je als ondernemer zeker gelezen hebben? Scaling Up – Verne Harnisch Juist voor ambitieuze eCommerce Ondernemers
Hoelang draag jij een spijkerbroek?
Een week
Wie zou jij graag willen horen in mijn podcast?
Joost Wels

Onwijs bedankt Jan Wijn

Eerlijkheidshalve moet ik vertellen dat dit een lastig interview was. Er was een enorme vertraging op de lijn waardoor ik sommige antwoorden van Jan maar voor de helft heb gehoord.

Dus in deze podcast is veel geknipt en geplakt. Ik hoop dat je deze toch heel leuk en inspirerend vond. Ik luister in ieder geval graag naar Jan.

Dank je voor de inspirerende woorden in het eCommerce Cafe

Onwijs bedankt Jan voor je tijd en je kennis. Ondanks je thuis schoolmeester bent, en je vrouw hard aan het vechten is om Corona te bestrijden.

Lid worden eCommerce Cafe

Deze Podcast kan je luisteren via:

Luisteren kan via: Apple – Spotify – Google – Breaker – Overcast –Podbean – RadioPublic – Stitcher – RSS

Met dank aan Spotler

Tot slot aan het einde van deze podcast nog een dankwoord aan onze sponsor Spotler. E-mail marketing automation speciaal voor webshops. Check spotler.com/ecommerce

Jouw mening telt

1 Bericht

Meer van deze show

eCommerce Cafe

Subscribe

Aflevering 26