fbpx

Remco Presenteert

Luister
Training Online Presenteren
Uw gastheer
Dries de Gelder

Ik heb een enorme passie voor eCommerce. Ik volg zelf al jaren allerlei podcasts op het gebied van online marketing, eCommerce en SEO. Nu deel ik graag al deze kennis met jullie.

Tijdens deze podcast kwam ik erachter dat de microfoon die we gebruikten niet goed werkte. Helaas. Er zijn dus wat extra achtergrondgeluiden. Dus: Remco Presenteert , maar met wat achtergrondgeluid.

Remco en Dries spraken af bij Houtrust Squash. Daarom hoor je zo af en toe het geluid van een squashbal. Jammer dat de microfoontjes niet werkte want het was natuurlijk een schitterende locatie. Dank hier voor Houtrust Squash.

Remco Verwaijen over offline en online presenteren

Remco woont ook in Den Haag, is getrouwd en heeft 2 kinderen. Naast zijn gezin is Remco een echte communicatiespecialist. Hij is ook acteur in diverse toneelstukken geweest en is tijdens zijn opleiding geswitcht naar communicatie.

Remco is een enorme fan van “Guns N’ Roses”. Via Guns N’ Roses kwam Remco in aanraking met Instagram.

“Ik zie dat goede informatie op de “over ons”- en “contactpagina” vaak ontbreekt. En juist op die pagina’s zorg je als webshopeigenaar juist zorgt voor vertrouwen. Wees persoonlijk en presenteer jezelf en je bedrijf.

Er mag namelijk geen verschil zijn tussen de producten die je verkoopt en jezelf of je bedrijf. Zorg ervoor dat je beide perfect presenteert.

Daar waar wat extra’s wordt gedaan, daar wordt vaker besteld. Dus iets extra doen voor de klanten in de vorm van een persoonlijke boodschap of een instructievideo zal hieraan bijdragen.

Wat zijn Instagram Stories?

Je kan op een heel mooie manier verhalen vertellen op Instagram. Deze zogeheten Stories blijven 24 uur beschikbaar. Dit is unieke content, waarmee je de achterkant van je bedrijf kan laten zien. Plaats meerdere korte verhalen en video’s achter elkaar en je hebt een verhaal.
Deze kan je afsluiten met een vraag. Je moet niet alleen maar zenden, maar juist interactie opzoeken. Dat zorgt voor vertrouwen.

Hoe pak je nu je online presentatie aan als webshopeigenaar?

Zorg voor een goede contactpagina. Zorg voor instructievideo’s op je websites. In de podcast gebruiken we het voorbeeld van een online breiwinkel. Stap in de wereld van jouw klant. Doe dit nu eens op andere manieren dan alleen via productinformatie. Schrijf niet alleen blogs over de producten. Maar ook eens een blog over de gemoedstoestanden waarin je de producten gebruikt.

Het gebruik van Avatars

Gebruik altijd een avatar (persona). Remco adviseert één avatar waar je je voornamelijk op richt. Dick de Zwart adviseert er zoveel mogelijk. Luister ook naar zijn podcast. Werken met een Avatar maakt het bereiken van je doelgroep vele malen makkelijker. Waar is jouw avatar goed in? Wat zijn haar/zijn hobby’s?

Tijdens een begrafenis liggen de meeste mensen liever in de kist dan dat zij een speech moeten geven

Jerry Seinfeld

Normaal heb je geen last van dat er een zaal naar je kijkt. Maar als je praat met mensen 1 op 1 een heb je hier geen last van.

Zorg ervoor dat je veel presentaties van jezelf terugziet. Leer van jezelf. Ik (Dries) zelf heb geen moeite met presenteren voor een groep, maar wel met mijn online onderneming.

Niemand vindt het fijn om voorgelezen te worden. Film het, bekijk het, en schrijf op wat je opvalt. Dan doe je het nog een keer waarbij je 1 element van je presentatie verbeter. Daarna weer en weer en weer. Het is tijdrovend maar de kwaliteit is belangrijker dan de content zelf.

De boodschap moet duidelijk zijn, helder en goed te horen. Desnoods met ondertiteling of een sprekende foto. Elke content moet prettig zijn voor de bezoeker.

Reacties is onder blogs of vlogs

Reviews of reacties zijn key voor webshops. Hoe meer interactie, des te beter voor de SEO en het klantvertrouwen.

Scoren met reviews

Zorg dat negatieve reviews ambassadeurs worden van je bedrijf. Neem contact op en handel het meer dan correct af. Doe iets extra’s. Remco haalt een crisis aan als voorbeeld.

Een video boodschap nasturen

Stuur eens een persoonlijke videoboodschap naar je klanten na een één op één gesprek. Het is tijdbesparend, het is persoonlijk en een hele kleine moeite.

Videoboodschap van het ingepakte pakket. Ooit gehoord van die tool? Ik hoor graag van je!

Storytelling

Door in een verhaallijn te schrijven of te vertellen blijven je bezoekers langer geïnteresseerd. Gebruik deze techniek niet alleen in je blogs maar ook bijvoorbeeld bij je product content.

Ondernemen

Remco vertelt over het ondernemerschap. Hij wil over 2 jaar voor de volle 100% aan de gang gaan als presentatiecoach.

Handige Tool

Later.com is een handige tool om al je social media te plannen. Maak in één keer zoveel mogelijk. En verspreid dit dan via Later.com

Roast van Dries de Gelder

Remco neemt geen blad voor de mond en geeft zijn mening en advies over mijn vorige podcast met Steven de Haan van het Spellenhuis

Meer de focus houden, beter voorbereiden is de key.

Het afzeiken is beperkt gebleven, dank je wel, Remco Verwaijen

Het vragen rondje

Hoeveel is genoeg?

Remco verwachte deze vraag al en riep volmondig 2 miljoen.

Welke podcast luister je zelf?

TJ Walker luistert hij vaak naar. En hij zoekt vaak op onderwerp. En natuurlijk luistert hij naar de Podcast van het eCommerce Café!

Wat is het laatste management boek dat je gelezen hebt?

Een boek van Eelco de Boer – Winst.nl Succesvol dankzij het internet”. Remco adviseert dit boek aan elke ondernemer en vindt het erg praktisch.

Met wie zou je willen lunchen

Remco zou wel eens vrij willen praten met Koning Willem Alexander, maar dan echt een vrij gesprek, zonder poespas en protocollen.

Remco Verwaijen bereiken

Wil je meer weten over presenteren, online zichtbaarheid, dan kan je Remco bereiken via: InstagramLinkedinWebsite (remcopresenteert.nl)

Luister of kijk naar de Podcast met Remco Verwaijen

Jouw mening telt

2 berichten

Meer van deze show

eCommerce Cafe

Subscribe

Aflevering 4