eCommerce CafePodcast & Community voor eCommerce ondernemers

Coronavirus

Luister
Coronavirus
Uw gastheer
Dries de Gelder

Ik heb een enorme passie voor eCommerce. Ik volg zelf al jaren allerlei podcasts op het gebied van online marketing, eCommerce en SEO. Nu deel ik graag al deze kennis met jullie.

Coronavirus: Hoe gaan we ermee om als ondernemer?

Het Coronavirus treft ons waarschijnlijk allemaal. Daar gaat het eCommerce Café in gesprek met haar leden. Ik laat zoveel mogelijk telefoon gesprekken horen.

Communiceren in Crisistijd. Voor de CrisisCentrale is dit dagelijkse kost

Elise Bettenhaussen-van Dijk vertelt waar je als ondernemer op moet letten tijdens de Crisis. Waardevolle informatie tijdens het Coronavirus.

Thuiswerkbox is een big hit momenteel

Manon van Leeuwen vertelt er alles over tijdens een goed gesprek in het eCommerce Café.

Chatbot Podcast

Chatbot in tijden van het Coronavirus

Joren Wouter van Chatimize heeft er zo zijn mening over. Luister naar deze podcast.

We moeten liever zijn voor elkaar

Probeer zelf ook een beetje over deze periode heen te kijken én ben lief voor je klanten en partners.
Aldus Peter Maas, oprichter van Online Marketing Bureau Grow Up Digital.

Help je partners en klanten die het nodig hebben door met ze mee te denken. Je kan er voor kiezen om iedereen hard aan afspraken te houden maar dat is niet constructief.

Probeer ook iets te doen om bedrijven die het moeilijk hebben te helpen. Zelf zijn we bezig met een initiatief om lokale horeca te hekoen.

COVID-19 is mild voor Kroatië

Ondernemer Jan de Jong woont al 12 jaar in in Kroatië en heeft het daar goed voor elkaar. Jan vertelt vertelt over de gang van zaken in Kroatië het leven daar, en het ondernemen in Zagreb.

Je merkt aan Jan dat hij een passie volle ondernemer is en erg betrokken is bij andere ondernemers. Luister naar deze podcast over ondernemen, Kroatië, Zagreb, e-Mailmarketing, SMS, Coronavirus, eCommerce Café en thuiswerken in deze tijden.

Transformeren in 21 dagen met het CoVid19 Lockdown Inspiratie Platform

We spreken dit keer met Chris den Daas, inspirator, life & business
coach en auteur van de bestseller Marketing Zonder Personeel. Chris is gisteren het platform met bovenstaande naam gestart. “Ik merk dat mensen juist nu  behoefte hebben aan inspiratie en ondersteuning.

Op meerdere gebieden. De komende periode is er veel onzekerheid en in ieder geval tot 6 april is de wereld een beetje stilgezet. Daarom ben ik dit initiatief gestart. Om mensen  te ondersteunen, te verbinden en te inspireren. Met informatie over de huidige situatie, praktische tips op het gebied van gezondheid, voeding en bewegen, inspirerende verhalen en spirituele inzichten. In een dag hebben zich meer dan 300 mensen aangemeld en er de interactie is enorm”.

Bekende management guru’s zoals Tony Robbins en Deepak Chopra zeggen dat het 21 dagen duurt om een nieuwe gewoonte aan te leren. Laat dit nu net de periode zijn, waarin het (zakelijke) leven op een lager pitje komt te staan (tot 6 april). Het platform ondersteunt in een proces van transformatie.

In deze korte podcast neemt Chris je mee in zijn visie op
deze crisis. En hij nodigt je van harte uit om lid worden
https://www.facebook.com/groups/559068674711849/ Je kunt ook meer informatie vinden  op
https://www.zp-marketing.nl/transformeren-in-21-dagen/

Aan welke Juridische stappen moet ik nu denken als ondernemer?

In een kort gesprek met Kim van der Meij bespreken we kort waar je aan moet denken. Maar luister zelf.

Bizarre tijde bij LiveChat Service

Er gebeuren zoveel dingen momenteel, vervelende zaken maar ook juist goeie zaken. 

Nick Blom van LiveChat Service vertelt over de situatie in zijn bedrijf. Hoe zij werken, hoe het de medewerkers er mee omgaan, welke branches het nu heel slecht gaat maar ook welke branches het nu heel goed gaat. De reisorganisatie hebben het logischer wijs natuurlijk heel zwaar, ze moeten veel mensen te woord staan, ook via chat. Waar ondertussen de tuinmeubelen de deur uitvliegen.

Bij LiveChat Service bekijken ze vele scenario’s, maar deze had niemand aanzien komen, hier kan geen ene ondernemer tegen op. Misschien een ondernemer die al 30 jaar bestaat wel. Maar ondernemers die net een paar jaar bezig zijn, hebben zeker geen buffer om dit op te vangen.

Luister naar Nick Blom, een  Top ondernemer die keihard werkt om zijn jonge bedrijf te laten groeien.

Nick Blom - LiveChat Service
Nick Blom – LiveChat Service – Andere podcast opname (nog niet live)

Shopware Evenementen afgelast

Zojuist sprak ik Wouter Dieters. Luister naar de Podcast daar stelt hij zich even aan u voor :-). Dit was een mooi gesprek. Wouter maakt zich serieus zorgen over bepaalde ondernemers. Hoe komen zij hieruit?

Laten we elkaar helpen is zijn boodschap. Helaas werd door het internet de verbinding abrupt verbroken. Maar we gaan Wouter deze week vast nog een keer horen.

Wouter biedt tevens zijn hulp aan ondernemers die graag remote willen werken. Je kan hiervoor Wouter het best bereiken via zijn linkedin.

Transport blijft doorgaan!

Charif is van Trunkrs. Dit is natuurlijk ongelofelijk goed nieuws want dit betekend dat jij met jouw webshop gewoon kan bijven doorgaan. Misschien zou je de voorraad eens ergens anders moeten leggen. Denk dan aan eWarehousing.

Geweldig gesprek. Deze moet je even geluisterd hebben. Er schijnen Paymentproviders te zijn die de aantallen niet aan kunnen.

Onzekerheid is nooit goed voor de economie

Marcel Landeweerd is de oprichter van WebwinkelKeur. In een kort gesprek rondom de coronacrisis geeft hij aan dat het onzekere tijden zijn voor veel e-commerce ondernemers. Onzekerheid is nooit goed voor de economie en sommige branches krijgen zware klappen.

Maar deze crisis biedt ook kansen. Een crisis is altijd het moment waarop mensen met nieuwe oplossingen en andere innovaties komen. Ook een grote groep ondernemers zien haar omzet nu stijgen. Gezien mensen liever niet buiten de deur komen, wordt er meer online gekocht.

Laten we dus als branche deze crisis positief aangrijpen, door te laten zien dat we de stabiele factor zijn die ook in barre tijden blijft leveren en door met mooie innovaties te komen waar we nog jaren lang van kunnen profiteren.

Luister ook een eerder opgenomen podcast met Marcel Landeweerd van WebwinkelKeur.

Hoe cancel of verplaats je het beste events?

Hoe ga je nu het beste om met het verzetten of cancellen van Events?

In een gesprek met Dieuwke Keyzer van Keyzer Events bespreken we hoe je het beste events kunt verplaatsen.Een leerzaam gesprek.

Maar ook een ondernemer met zorgen. Want 4 kinderen thuis en een man die thuis werkt is het best een strak schema.Luister naar deze haar tips!

Johan de Wit over ondernemen in deze tijden

Zojuist gesprek gehad met Johan de Wit over ondernemen in deze tijden. De gevolgen van het #coronavirus

Maar ook kansen benutten, marketing, elkaar helpen, klaar zijn voor na #COVID_19

Johan heeft echt geweldige tips. Deze kan je als #ondernemer juist nu goed gebruiken.

Johan geeft ook een boek weg aan de luisteraars. Het boek van Seth Godin – Purple Cow

Budbee bezorgers krijgen handschoenen en desinfecterende lotion mee in de wagen.

Dit ligt klaar op alle distributie centra. Jorgen Hoppener is de General manager van Budbee Nederland. Bij Budbee houden ze nauwlettend het buitenland in de gaten.

Zo is er nog geen bericht dat ze bijvoorbeeld in Noord Italië gestopt zijn met bezorgen. Daarbij plaatsen ze nu de pakketen voor de deur en sturen een foto via de app en dan is er nagenoeg geen contact.Dat is natuurlijk goed nieuws voor alle eCommerce Ondernemers.

Maar of dit zo blijft dat weten ze alleen in Den Haag. Jorgen heeft beloofd ons op de hoogte te houden.

Budbee is een ‘tech’ bedrijf dat een moderne last-mile service biedt speciaal voor e-commerce bedrijven. Wij noemen het Logtech. Budbee opent al sinds 2016 nieuwe deuren door de nieuwe generatie van thuisbezorging te introduceren. Vandaag de dag zijn onze diensten beschikbaar voor ongeveer 25 miljoen mensen in Zweden, Nederland, Denemarken en Finland.

Xander Tio van eWarehousing iedereen werkt thuis behalve de orderpickers

Het is altijd leuk om Xander Tio te spreken. Zelf nu in deze tijden. Xander is zo’n ondernemer die zijn hoofd cool houd en door gaat. Luister naar dit snelle en leerzame gesprek met Xander Tio Van eWarehousing.

Nog geen verwachtingen dat de de post bezorgers hun werk moeten gaan neer leggen. Dus eCommerce ondernemers hebben nog niet direct redenen om zich zorgen te gaan maken. Vanmiddag heeft XAnder gesprekken met diverse transporteurs. Als er iets verandert aan de situatie dan zal hij ons weer op de hoogte brengen. Luister naar zelf naar Xander.

Juist nu komt het op leiding geven aan. Renske Groenen legt uit wat precies.

In een kort gesprek met Renske Groenen leer je heel veel belangrijke zaken in 5 minuten over leiding geven en ondernemen. Luister daarom naar dit boeiende korte telefoon gesprek.

MrWheelson voorziet nog geen problemen.

Het Coronavirus pakt ons allemaal. Daarom is het belangrijk dat we met elkaar blijven praten en informeren.

Daarom sprak ik ook met Bas Oude Luttikhuys van MrWheelson. Hij heeft er tot nu toe weinig last van omdat ze alles online doen.

Maar auto’s uit Noord Italië staan momenteel niet online. Ik heb al eerder met Bas een gesprek opgenomen. 

Luister naar ons telefoon gesprek over het Coronavirus.

Mirko Zečević van Thesio

Mirko is de man als het gaat om Big Commerce. Onlangs een demo gehad over Big Commerce. Waanzinnig. Hier zaten we nog met zijn drieen aan een tafel. Nu moeten we het op afstand doen

Luister naar dit korte telefoon gesprek wat ik had met Mirko van Thesio.

MrWheelson voorziet voor als nog geen problemen.

Bas Oude Luttikhuis van MrWheelson afgelopen zondag even gesproken. bas verwacht voorlopig geen problemen voor Mr Wheelson. Simpelweg omdat ze alles online doen.

Hij heeft wel te doen met de traditionele dealer bedrijven waar de verkopers in een showroom zitten te wachten op klanten die niet gaan komen.

Bas & MrWheelson ken je al ven een eerder podcast. In een gesprek in Enschede hebben we elkaar anderhalf uur gesproken over de startup Mr.Wheelson.

Feike Cats van Houdenvanklanten.nl

Feike Cats heb ik 2 weken geleden ontmoet bij een meeting van KeyToe. Ik heb zijn boek meegenomen over verleuken wat ik al bijna uit heb. Omdat het leuk is om te lezen. Ook Feike merkt nu al de gevolgen van het Coronavirus. Luister naar zijn verhaal.

Feike gebruikt nu zijn tijd om blogs te schrijven. Lees daarom nu zijn laatste blog over hamsteren en klantgerichtheid.

Stan Verhoeven over het Coronavirus bij Etrias

De eerste korte podcast is met Stan Verhoeven van Etrias. Stan kennen vele waarschijnlijk al van een eerdere podcast opname. Dit gesprek is nog opgenomen voor de maatregelen van afgelopen zondag.

Spellenhuis Den Haag maakt zich zorgen om personeel

Steven de Haan van het Spellenhuis uit Den haag zit er bovenop. Deze Podcast is nog opgenomen voor dat de horeca de deuren moest sluiten. Waarschijnlijk snel een update.

Met Steven de Haan heb ik de allereerste Podcast opgenomen voor het eCommerce Café. Luister ons eerdere gesprek over het Spellenhuis. Doorzetten is wat mij is bij gebleven.

Jouw mening telt

2 berichten

Meer van deze show

eCommerce Cafe

Subscribe

Aflevering 1